საზღვაო გადაზიდვები: ჩინეთი, ინდოეთი, ევროპა, აშშ
საზღვაო გადაზიდვების როლი საერთაშორისო ლოგისტიკაში განსაკუთრებით დიდია.
წლიურად 12 მილიარდი ტონა ტვირთის ტრანსპორტირება ხდება საზღვაო გზით და ეს რიცხვი ყოველწლიურად იზრდება.
ყველაზე მოთხოვნადი მიმართულებები:
- ჩინეთიდან ტვირთის გადაზიდვა საზღვაო გზით
- ინდოეთიდან ტვირთის გადაზიდვა საზღვაო გზით
- საზღვაო ტრანსპორტირება ევროპიდან
- გადაზიდვები აშშ-დან
5 საინტერესო ფაქტი საზღვაო გადაზიდვების შესახებ:
1.პირველი საკონტეინერო გემი ჩაეშვა 1956 წელს და მას შემდეგ საზღვაო გადაზიდვის ინდუსტრია ვითარდება უსწრაფესი ტემპებით. დღესდღეობით, საკონტეინერო გემები მსოფლიოში საქონლის ტრანსპორტირების ერთ-ერთი ყველაზე ეფექტური და ეკონომიური საშუალებაა. საკონტეინერო გემები გამოიყენება დიდი მოცულობის ტვირთის გადასაზიდად მთელს მსოფლიოში.
აღნიშნული გემები აღჭურვილია სპეციალური კონტეინერებით, რომლებიც შეიძლება სწრაფად ჩაიტვირთოს და გადმოიტვირთოს, რაც მათ ბევრად უფრო ეფექტურს ხდის ტრადიციულ ხომალდებთან შედარებით.
2.გლობალური ვაჭრობის დიდი ნაწილი, დაახლოებით 90% , ხორციელდება საზღვაო გზით.
ეს გასაკვირი სულაც არ არის, თუ გავითვალისწინებთ, რომ მსოფლიოში 50000-ზე მეტი სავაჭრო გემია, რომლებიც ზიდავენ ყველაფერს, საკვებიდან დაწყებული მანქანებით დამთავრებული.
3.ამჟამად 100,000-ზე მეტი სავაჭრო გემი ოპერირებს. ეს გემები პასუხისმგებელნი არიან საქონლისა და მასალების ტრანსპორტირებაზე მთელს მსოფლიოში.
სავაჭრო გემები არსებობს ყველა ფორმისა და ზომის, მცირე სატვირთო გემებიდან დაწყებული, მსხვილ საკონტეინერო გემებით დამთავრებული.
ამჟამად მოქმედი ყველაზე დიდი სავაჭრო გემი არის CSCL Globe, მისი სიგრძე 400 მეტრია და შეუძლია 19000-ზე მეტი კონტეინერის გადატანა.
4,საკონტეინერო გემები გლობალური ეკონომიკის სასიცოცხლო მნიშვნელობის ნაწილია.
საკონტეინერო გემის საშუალო ასაკი 15 წელია, მაგრამ საკონტეინერო გემის ექსპლუატაციის ხანგრძლივობა 25-დან 30 წლამდეა.
ეს ნიშნავს, რომ საკონტეინერო გემების გლობალური ფლოტი მუდმივად ბრუნდება, ახალი გემები შენდება ძველი გემების ჩასანაცვლებლად, რომლებმაც ამოწურეს თავიანთი ექსპლუატაციის ვადები.
საკონტეინერო გემის ასაკი დამოკიდებულია უამრავ ფაქტორზე, მათ შორის გემის ზომაზე, დიზაინზე და კომპანიაზე, რომელიც მართავს მას.
5.გემები აბინძურებენ გარემოს, მათ შორის ჰაერს და ოკეანის მჟავიანობას. გემებიდან ჰაერის დაბინძურება მოდის წიაღისეული საწვავის წვის შედეგად, რომელიც ჰაერში მავნე დამაბინძურებლებს გამოყოფს.
ეს დამაბინძურებლები მოიცავს გოგირდის დიოქსიდს, აზოტის ოქსიდებს და ნაწილაკებს. ამ დამაბინძურებლებმა შეიძლება გამოიწვიოს რესპირატორული პრობლემები და მათ ასევე შეუძლიათ ხელი შეუწყონ კლიმატის ცვლილებას.
ოკეანის მჟავიანობა ხდება მაშინ, როდესაც ატმოსფეროდან ნახშირორჟანგი იხსნება ზღვის წყალში.
ეს ქმნის უფრო მჟავე გარემოს ოკეანეში, რამაც შეიძლება ზიანი მიაყენოს საზღვაო ცხოვრებას. ოკეანის მჟავიანობა არის მთავარი საფრთხე მარჯნის რიფებისა და სხვა ზღვის ეკოსისტემებისთვის.
ამჟამად მოქმედებს საერთაშორისო საზღვაო რეგულაციები გემების მიერ დაბინძურების შესამცირებლად. ენერგოეფექტურობის გაუმჯობესებისა და სუფთა საწვავის განვითარების მიზნით სხვადასხვა ინიციატივები ტარდება.
ეს ძალისხმევა აუცილებელია გარემოს დაცვისა და საზღვაო ინდუსტრიის მომავლის უზრუნველსაყოფად.
რას მოიცავს საზღვაო გადაზიდვების სერვისი?
საზღვაო გადაზიდვები მოიცავს შემდეგ მიმართულებებს:
- საკონტეინერო გადაზიდვები (სრული დატვირთვით)
- საკონტერინერო გადაზიდვები (ნაწილობრივი დატვირთვით)
- კარიდან-კარამდე სერვისი
- ტვირთის დაზღვევა
- სრული საბროკერო მომსახურება
- განბაჟება და დოკუმენტაციის მოწესრიგება
ტოპ 5 გამოწვევა საზღვაო ტრანსპორტირების სფეროში:
- საბაზრო მოთხოვნის შოკები – რაც გულისხმობს მოთხოვნის უეცარ ზრდას ან კლებას, რაც განაპირობებს სათანადო მიწოდებისთვის საჭირო ღონისძიებების ძიებას ან მოთხოვნის კლებით გამოწვეული სირთულეების გადალახვაზე ფიქრს. ორივე შემთხვევაში იზრდება წნეხი ინდუსტრიაზე.
- პორტების გადატვირთულობა – შეიძლება გამოწვეული იყოს სხვადასხვა ფაქტორებით, როგორიცაა პორტების გადატვირთულობა, გაფიცვები, უბედური შემთხვევები და სხვა. რაც არ უნდა იყოს მიზეზი, პორტის გადატივრთულობა იწვევს საკონტეინერო გადაზიდვების ვადების დარღვევას და ხშირ შემთხვევაში ფინანსურ ზიანსაც.
- კონტეინერების სიმცირე – ზოგჯერ ძალიან რთულია საჭირო ზომის და ფორმატის კონტეინერის მოძიება, მეორე მხრივ აუცილებელია ისეთ პარტნიორთან განხორციელდეს თანამშრომლობა, რომლის სანდოობა არ იწვევს კითხვის ნიშნებს.
- სასაწყობო სივრცების გადატვირთულობა – ერთ-ერთი მნიშვნელოვანი საკითხი არის დასაწყობება და შესაბამისი სასაწყობე სივრცეების სიმცირე. ამიტომაც მნიშვნელოვანია წინასწარ ისეთი პარტნიორების მოძიება და სასაწყობე სისტემის შემუშავება, რაც მაქსიმალურად უსაფრთხოს და უპრობლემოს გახდის საზღვაო ტრანსპორტირებას.
- რეგულაციები – ვინაიდან საერთაშორისო საზღვაო გადაზიდვები გულისხმობს სხვადასხვა სახელმწიფოს კანონმდებლობასთან ურთიერთობას, გასათვალისწინებელია რეგულაციების მუდმივი ცვლილება, ბიუროკრატია და სხვადასხვა დოკუმენტაციის საჭიროება.
თუ გსურთ განახორციელოთ საზღვაო გადაზიდვები ზედმეტი პრობლემებისა და რისკების გარეშე, დაგვიკავშირდით დღესვე, ჩვენ მზად ვართ გაგიწიოთ დეტალური კონსულტაცია და შემოქთავაზოთ თქვენზე მორგებული ინდივიდუალური პირობები.
საზღვაო გადაზიდვა ამერიკიდან
Ibex-ის ერთ-ერთი მნიშვნელოვანი მიმართულებაა საზღვაო ტვირთების გადაზიდვა ამერიკიდან, რაც მოიცავს შემდეგ ელემენტებს:
- სრული & ნაწილობრივი დატვირთვის მქონე კონტეინერების ტრანსპორტირება ამერიკიდან
- საპორტო მომსახურება
- დოკუმენტაციის მოწესრიგება
- საბაჟო საკითხების მოგვარება
- ტვირთის კარიდან-კარამდე მიწოდების სერვისი